Foto credits: Flickr / rajue
ik kom nog bijzonder vaak mensen tegen die zich compleet door hun inbox laten regeren. Ze zijn zo geconditioneerd dat ze de hele dag onmiddellijk naar hun mail programma doorklikken zodra het vertrouwde bliepje klinkt. Direct kijken wat voor belangrijk bericht daar is binnengekomen. Interessant, een nieuwsbrief! Meteen maar even lezen dan, we zijn er nu toch: hmm, een gaaf nieuw spel voor de X-box, leuke nieuwe web tool, een kortingsactie bij de internet boekhandel, en oei: er is weer een virus in omloop. Voor ze het weten zijn ze 15 minuten aan het surfen.. terwijl ze vlak daarvoor met echt werk bezig waren. Weg productiviteit.
Onbegrijpelijk, als je het mij vraagt. Je kunt er hele ingewikkelde schema’s op loslaten, maar begin eens bij de basics. Gewoon gezond verstand:- Zet het ‘bliepje’ en ‘new mail’ icoontje rechtsonder in je (Windows) taakbalk uit. Het is een vinkje ergens onder Extra, Tools, Options van je email programma. Zoiets. Overal ergens anders, maar het kost je hooguit een paar minuten om dat vinkje op te duiken en uit te zetten. Om er voor altijd plezier van te hebben
- zet als het even kan je email programa gewoon uit. Ja dat hoor je goed, uit! Controleer een paar keer per dag nieuwe email (en verwerk het dan direct!). Voor de meesten van ons is het helemaal niet nodig direct onze email te zien. Als ze je nodig hebben bellen ze toch wel?
Stay tuned!
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op Arjan Zuidhof's blog
Arjan, dank voor deze nuttige eerste guest posting op de #cwcleiden weblog! We zien vooruit naar het vervolg!
BeantwoordenVerwijderen@Bruno,
BeantwoordenVerwijderendank voor de aardige woorden. Ga er maar vanuit dat binnenkort meer volgt